tisdag 21 juni 2011

+ mina drömmars stad.







för en gångs skull mina bilder, nu kanske ni ser varför jag skamlöst lånar i vanliga fall?
 Har ni någon gång kommit till en stad, en plats, ett hus eller kanske en person och bara kännt direkt att det är här hör jag hemma?

Det är som om allt blir så lugnt och tryggt och man känner att världen faktiskt hänger ihop lite, lite grann.

Jag kommer ihåg hur jag gick runt och log hela tiden, och vart jag än såg så var det bara bra saker jag framför mig. Det var så mycket bättre än någon stad jag någonsin besökt. (och eftersom min familj älskat att resa ända sedan jag var född har jag sett många.)

Sen blir det liksom så konstigt när man plötsligt ska resa tillbaka. Varför skulle jag lämna en stad som ger mig allt jag aldrig kunnat finna förr?

Jag vet att Hamburg tillhör min framtid, det är den tyska delen av hjärtat som slår lite hårdare när jag ser tillbaka på bilderna som kommer ta mig dit.
Hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar